Reportages

Kerntalenten_krekels_swaab_10-1-2018_-_foto_martin_van_rooij-3283_thumb

KernTalenten wint snel terrein in Nederland

In korte tijd wist Danielle Krekels met haar KernTalenten-methode haar geboortegrond Vlaanderen te veroveren. Ook in ons land onderschrijven steeds meer mensen het nut en de werking van deze methode. Lees verder

Interviews

Jim_delisle_thumb

Opzettelijk onderpresteren – Hoe ga je er mee om in de klas?

Lui, ongemotiveerd, verveeld en de kantjes er van aflopend… Het is het profiel van de begaafde leerling die de leerkracht tot wanhoop kan drijven. Begaafdheidsexpert Jim Delisle schreef er zijn 20e boek over: Opzettelijk Onderpresteren. Lees verder

Interviews

Wdeheer_portret_thumb

Willy de Heer promoveert op onderzoek naar zeer makkelijk lerende kinderen

‘Hoe kan het dat scholen, dat leraren, niet meer willen weten over hoogbegaafdheid en over de leerbehoeften van zeer makkelijk lerende kinderen? Veel van zulke kinderen krijgen niet het onderwijs dat ze nodig hebben en ontwikkelen hierdoor leerproblemen Lees verder

Reportages

Xs-klas_carolus_borromeus_hires_-_foto_martin_van_rooij-3525_thumb

Xs-klas: veilige plek voor HB-kinderen die de basisschool af hebben

Wat te doen met je kind als het twee of drie jaren heeft overgeslagen op de basisschool? Gewoon aanmelden bij een school en laten instromen in een klas waar iedereen een paar jaar ouder is? Niet ideaal. Lees verder

Interviews

Img_3537_thumb

Pedagogisch sensitief omgaan met begaafde leerlingen

Hoe maak je van de les een succes? 'Hoogbegaafde kinderen moet je vroeg signaleren. En als dat lukt, dan moet je ze boeien, anders ben je ze zo weer kwijt’, zegt Anouke Bakx, lector Leren en Innoveren aan de Fontys Hogeschool Kind en Educatie in Tilbur Lees verder
AGENDA