Interviews

Dsc_1225_thumb

Maureen Neihart over Impact op Onderwijs: ‘Kleine interacties hebben gro...

Maureen Neihart, oud-lerares, klinisch psycholoog en begaafdheidsexpert kijkt naar de wereld om te zien wat ze kan bijdragen. Lees verder

Interviews

Img_3440_thumb

Omgaan met blokkades en overlevingsgedrag van hoogbegaafde kinderen

‘Een gevoel van onrecht, verdriet, boosheid, verlegenheid overvalt het kind.' Van de hand van Laura Groebbé verschijnt binnenkort een bijzonder boek over hoogbegaafdheid. Het is een kinderboek, een theoretisch boek én een praktisch boek ineen. Lees verder

Leermiddelen

Dolf_janson_2_thumb

Uitdagend taalonderwijs aan leerlingen met veel taalgevoel en rijke woor...

Voor veel kinderen zijn de taallessen nogal saai. Dit geldt zeker voor leerlingen met veel taalgevoel en/of een rijke woordenschat. Waardoor komt dat toch en hoe maak je het taalonderwijs (ook) voor hen (weer) interessant? Vier voorbeelden. Lees verder

Onderzoeken

Kopie_van_rode_blokje_def046_thumb

Prikkels als last of juist als motor?

Prikkelverwerking door hoogbegaafden. “We moesten van de juf een beestje maken, mam. Gewoon een beestje. Maar zie je wat ik gemaakt heb? Een échte kralenvlinder vol dromen. De juf zag het niet, maar in zijn sprieten heb ik de vlaggen van landen verstop Lees verder

Onderzoeken

Sanne___nellie_2_thumb

‘Hoogbegaafden zijn empathischer’

Nellie Duisterwinkel en Sanne Kleiborn, 17 jaar, leerlingen van 6 vwo (technasium) aan het Christelijk Lyceum Delft, onderzochten het verband tussen hoogbegaafdheid en empathie en schreven daar hun profielwerkstuk over. Lees verder
AGENDA